Положення про службу у справах дітей Тернопільської обласної державної адміністрації

1. СЛУЖБА У СПРАВАХ ДІТЕЙ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі – Служба) є структурним підрозділом обласної державної адміністрації, який утворюється головою обласної державної адміністрації, підзвітний та підконтрольний відповідно голові обласної державної адміністрації та Міністерству соціальної політики, сім’ї та єдності України.
2. Служба у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики, сім’ї та єдності України, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, рішеннями обласної ради, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями Служби є:
1) реалізація на території області державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
2) розроблення і здійснення самостійно або разом з іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;
3) координація зусиль місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого амоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи іззапобігання дитячій бездоглядності та безпритульності;
4) забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім’ї, сім’ї патронатних вихователів;
5) здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах та закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності;
6) ведення державної статистики щодо дітей;
7) ведення обліку дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу та соціально-реабілітаційних центрів (дитячих містечок);
8) забезпечення в межах компетенції ведення єдиного електронного банку даних про дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, і сімей потенційних усиновлювачів, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів;
9) визначення пріоритетних напрямків поліпшення на території області становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень.
4. Служба відповідно до покладених на неї завдань:
1) організовує розроблення і здійснення на території області заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей, їх фізичного, інтелектуального і духовного розвитку, а також забезпечення їх змістовного дозвілля, запобігання бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень;
2) надає місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам у межах своїх повноважень практичну, методичну та консультаційну допомогу у вирішенні питань щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
3) сприяє усиновленню, влаштуванню дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей, сімей патронатних вихователів;
4) здійснює контроль і координацію діяльності служб у справах дітей районних державних адміністрацій, виконавчих органів міських, селищних та сільських рад (з питань здійснення ними делегованих повноважень), надає їм практичну і методичну допомогу, узагальнює та поширює позитивний досвід роботи;
5) подає пропозиції до проєктів державних та обласних програм, планів і прогнозів у частині соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей;
6) забезпечує у межах своїх повноважень здійснення контролю за додержанням законодавства щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
7) здійснює контроль за умовами утримання і виховання дітей у спеціальних виховних установах (секторах для відбування покарання засудженими неповнолітніми, утворених у виправних колоніях мінімального та середнього рівнів безпеки) Державної кримінально-виконавчої служби, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у сім'ях опікунів, піклувальників, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім'ях;
8) разом з відповідними структурними підрозділами центральних та місцевих органів виконавчої влади, науковими установами організовує і проводить соціологічні дослідження, готує статистичні та інформаційні матеріали про причини і умови вчинення дітьми правопорушень, вивчає і поширює передовий міжнародний досвід з питань соціального захисту дітей, їх прав та інтересів;
9) надає організаційну і методичну допомогу центрам соціальнопсихологічного реабілітації дітей, соціально-реабілітаційним центрам (дитячі містечка), здійснює безпосередній контроль за їх діяльністю;
10) організовує і проводить разом з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації, уповноваженими підрозділами органів Національної поліції заходи щодо соціального захисту дітей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездоглядність та безпритульність, запобігання вчиненню дітьми правопорушень;
11) розробляє і подає на розгляд обласної державної адміністрації пропозиції стосовно бюджетних асигнувань на виконання програм і здійснення заходів щодо реалізації державної політики з питань дітей, спрямованої на подолання дитячої бездоглядності та безпритульності, а також утримання підпорядкованих їй закладів соціального захисту для дітей;
12) розглядає в установленому порядку звернення громадян;
13) проводить інформаційно-роз'яснювальну роботу з питань, що належать до її компетенції, через медіа;
14) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові обласної державної адміністрації;
15) розробляє заходи щодо захисту прав і законних інтересів дитини, яка постраждала від домашнього насильства, та дитини, яка вчинила домашнє насильство у будь-якій формі, та організовує їх здійснення;
16) інформує дитину, яка постраждала від домашнього насильства, її батьків, інших законних представників, якщо вони не є кривдниками дитини, а також дитину, яка вчинила домашнє насильство у будь-якій формі, її батьків, інших законних представників про права дитини, заходи та послуги, якими вони можуть скористатися;
17) забезпечує проведення з батьками, іншими законними представниками дитини профілактичної роботи із запобігання домашньому насильству стосовно дітей і за участю дітей, у тому числі із залученням представників уповноважених підрозділів органів Національної поліції;
18) порушує перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про притягнення до відповідальності згідно із законом посадових осіб у разі невиконання або неналежного виконання ними обов’язків під час виявлення фактів домашнього насильства, у роботі з дітьми, які постраждали від домашнього насильства, та дітьми, які вчинили домашнє насильство у будь-якій формі;
19) здійснює контроль і координацію діяльності служб у справах дітей районних державних адміністрацій, виконавчих органів міських, селищних, сільських рад щодо захисту прав та законних інтересів дитини, яка постраждала від домашнього насильства, та дитини, яка вчинила домашнє насильство у будь-якій формі;
20) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
21) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;
22) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої вона є;
23) здійснює інші функції, які випливають з покладених на неї завдань, відповідно до законодавства.
5. Служба має право:
1) приймати з питань, що належать до її компетенції, рішення, які є обов'язкові для виконання місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, посадовими особами, громадянами;
2) отримувати повідомлення від місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, посадових осіб про заходи, вжиті на виконання прийнятих нею рішень;
3) отримувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів обласної, районних державних адміністрацій, відповідних органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали з питань, що належать до її компетенції, а від місцевих органів державної статистики – статистичні дані, необхідні для виконання покладених на неї завдань;
4) звертатися до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у разі порушення прав та інтересів дітей;
5) проводити роботу серед дітей з метою запобігання вчиненню правопорушень;
6) порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про направлення до спеціальних установ, навчальних закладів усіх форм власності дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, неодноразово самовільно залишали сім'ю та навчальні заклади;
7) перевіряти стан роботи із соціально-правового захисту дітей у закладах для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності, стан виховної роботи з дітьми у навчальних закладах, за місцем проживання, а також у разі необхідності – умови роботи працівників молодше 18 років на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності;
8) представляти у разі необхідності інтереси дітей в судах, у їх відносинах з підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності;
9) запрошувати для бесіди батьків або опікунів, піклувальників, посадових осіб з метою з'ясування причин, які призвели до порушення прав дітей, бездоглядності та безпритульності, вчинення правопорушень, і вживати заходів до усунення таких причин;
10) порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про накладення дисциплінарних стягнень на посадових осіб у разі невиконання ними рішень, прийнятих спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у справах сім'ї, дітей та молоді, службами у справах дітей;
11) визначати потребу області в утворенні спеціальних установ і закладів соціального захисту для дітей;
12) розробляти і виконувати власні та підтримувати громадські програми соціального спрямування з метою забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів дітей;
13) укладати в установленому порядку угоди про співробітництво з науковими установами, жіночими, молодіжними, дитячими та іншими об'єднаннями громадян і благодійними організаціями;
14) скликати в установленому порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до її компетенції;
15) відвідувати дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, перебувають на обліку в службі, за місцем їх проживання, навчання і роботи; вживати заходів для соціального захисту дітей;
16) користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами.
6. Служба під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій, територіальними органами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади у сфері захисту прав дітей, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, об'єднаннями громадян і громадянами.
7. Службу очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою обласної державної адміністрації за погодженням з Міністерством соціальної політики, сім’ї та єдності України згідно із законодавством про державну службу.
8. Начальник Служби має заступника, який призначається на посаду та звільняється з посади начальником Служби, за погодженням з головою обласної державної адміністрації, відповідно до законодавства про державну службу.
9. На час відсутності начальника Служби його обов’язки виконує заступник начальника Служби або один із працівників Служби, на якого покладається виконання обов’язків розпорядженням голови обласної державної адміністрації.
10. Начальник Служби:
1) здійснює керівництво діяльністю Служби, несе персональну відповідальність за виконання покладених на неї завдань, а також за роботу підпорядкованих Службі закладів;
2) подає на затвердження голові обласної державної адміністрації положення про Службу;
3) затверджує положення про структурні підрозділи, посадові інструкції працівників Служби та розподіляє обов’язки між ними;
4) планує роботу Служби, вносить пропозиції щодо формування планів роботи обласної державної адміністрації;
5) вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи Служби;
6) звітує перед головою обласної державної адміністрації про виконання покладених на Службу завдань та затверджених планів роботи;
7) вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії обласної державної адміністрації питань, що належать до компетенції Служби, та розробляє проєкти відповідних рішень;
8) може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування, їх виконавчих комітетів;
9) представляє інтереси Служби у взаємовідносинах зіншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, за дорученням керівництва обласної державної адміністрації;
10) видає у межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання; Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації в територіальних органах Міністерства юстиції України. Видання, набрання чинності, виконання та припинення дії наказів, які відповідно до закону є адміністративними актами, здійснюється з урахуванням вимог, встановлених Законом України „Про адміністративну процедуру”;
11) подає на затвердження голові обласної державної адміністрації проєкти кошторису та штатного розпису Служби в межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників;
12) розпоряджається коштами у межах затвердженого кошторису Служби;
13) здійснює добір кадрів;
14) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетенції державних службовців Служби;
15) призначає на посади та звільняє з посад у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців Служби, здійснює інші, визначені Законом України „Про державну службу”, повноваження керівника державної служби;
16) приймає на роботу та звільняє з роботи в порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників Служби, які не є державними службовцями, приймає рішення щодо їх заохочення, притягнення до дисциплінарної відповідальності;
17) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Служби;
18) забезпечує дотримання працівниками Служби правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни;
19) виконує обов’язки керівника служби захисту інформації (СЗІ) Єдиної інформаційно-аналітичної системи „Діти” (ЄІАС „Діти”) регіонального рівня;
20) виконує інші повноваження, передбачені чинним законодавством України.
11. Вирішення питань, пов’язаних з усиновленням, влаштуванням дітейсиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей покладається на окремий підрозділ, який утворюється у складі Служби. Штатна чисельність такого підрозділу встановлюється залежно від кількості дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, але не менше двох осіб.
12. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції Служби, в ній може утворюватися колегія у складі начальника Служби (голова колегії), його заступника, керівників інших структурних підрозділів облдержадміністрації, органів Національної поліції, представників підприємств, установ та організацій, об’єднань громадян та благодійних організацій (за згодою).
Склад колегії затверджується головою обласної державної адміністрації за поданням начальника Служби. Рішення колегії проводяться в життя наказами начальника Служби.
13. Для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій щодо поліпшення діяльності та вирішення інших питань у Службі можуть утворюватися наукові та координаційні ради і комісії, склад яких та положення про них затверджує начальник Служби.
14. Утримання Служби здійснюється відповідно до законодавства. Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників Служби затверджується головою обласної державної адміністрації. Матеріально-технічне забезпечення Служби здійснює обласна державна адміністрація. Кошторис та штатний розпис Служби затверджується у встановленому порядку головою обласної державної адміністрації в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці її працівників.
15. Служба є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власний бланк. 

None